Vår lägenhet C 102



Den 3 februari, exakt 14 år sedan vi träffades, flyttade vi in i vår lägenhet
C 102 på Scandinavian Village, Bang Saen, Thailand.
Här utsikten från vår trädgård ut mot poolområdet.
Det är försmäktande varmt och fuktigt, man svettas floder...

Här sitter S-G på vår altan och äter frukost.


 

En bild ut mot vår miniträdgård, där trädgårdsmästaren lagt (enligt mitt förslag)
vita stenar under palmen, där det ändå inte växer något gräs. Vid tillfälle (när
jag orkar för hettan) ska jag åka till vårt trädgårdscenter och köpa några
vackra krukor inklusive växter att sätta där - nu ser det lite kalt ut.




Orchidéer har jag hängt upp lite här och där, vackra och färgstarka.




Den här "näckrosen" står precis utanför vår häck.


Här är vår ena sittgrupp på altanen...



...och här är den andra.




Inne har vi en sittgrupp i torkad vattenhyacint, inköpt i Pattaya.
Den är jätteskön att sitta i och kuddfordralen går att tvätta -
bra, för de är ju ljusa och ömtåliga...



På ett galleri i Pattaya köpte vi denna urna och ett modernt konstverk,
målaren kommer från Chiang Mai, men galleriinnehavaren kom inte ihåg namnet...
kanske betalade vi alldeles för mycket, men vi gillade den. Vi behöver köpa/göra 
MÅNGA tavlor till, innan vår lägenhet blir ett HEM...




Kök och vardagsrum går i ett, öppen planlösning. Här syns också vår
"matsalsmöbel", men där sittervi mest vid datorn, som nu, när jag bloggar.
Äter gör vi givetvis utomhus...




Badrummet är rymligt, utöver dusch, två tvättställ, toalett och torkställ,
får det plats tvättmaskin (och torktumlare, men den väntar vi med).
Tvättmaskinen skulle kommit idag, men...man vet aldrig i Thailand...




"Mitt" sovrum så länge vi inte har några gäster; då sover även S-G här
och gästerna sover - i gästrummet.




TV-bänken blev den vi tidigare fotat. Och pojkarna fick plats där också!




Till sist en bild av S-G och mig, genomsvettiga, efter att ha varit på en
konstutställning på Universitetet i Bang Saen. Vi orkade inte se hela
(det var glödhett och vindstilla!) utan
gick till bowlinghallen i stället, där de har AC...

Och tvättmaskinen kom till slut - allting ordnar sig...




Kommentarer
Postat av: Bengt Wahlén

Hej Rig och S-G!



Det ser ju riktigt skönt och trevligt ut hos Er.



Ni har vad jag kan förstå något varmare än vi.Vi har ju fortfande vinter och nu också snö som man måste skotta undan för att komma ut med bilen.

Annars är allt bra och jag åker till Turkiet den 27 februari för att spela golf.



Ha det så bra



Hälasningar



Bengt

2010-02-04 @ 16:32:10
Postat av: Viveka på Humlebacken

Fy vad det ser gött ut... nu förväntar jag mig lite bilder på omgivningen:) Jag vill se hur det ser ut där ni handlar, där ni går till tandläkaren (om det behövs) osv, massor med bilder önskar jag mig!

2010-02-04 @ 16:43:20
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Nickan

Oj, vad fint ni har fått redan! Ser ljust och luftigt ut! "Hängt upp några orchidéer i träden", jo jag tackar! De hade inte blivit långlivade här, kan jag säga! Hoppas, att ni får det litet svalare och vi litet mildare, snart!

Kraaam, Nickan

2010-02-04 @ 17:23:55
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej gudmor!



Vad härligt det ser ut hos er!! Urmysigt att ha en liten egen trädgård sådär, och vilka fina blommor. Kan tänka mig att det kommer bli ännu mysigare när du fått dit fler krukor och så.



I stockholm är det fortfarande minusgrader, vi har inte haft plusgrader på 2 månader nu och det är massvis med snö! Och det bara fortsätter falla vita flingor från himlen dessutom...



Så njut av varma Thailand, jag hade gärna bytt med dig, any day!



Stor kram!!

2010-02-05 @ 07:44:06
Postat av: Rigmor

Tack för alla positiva kommentarer!

Ja, jag ska försöka plåta andra ställen än denna oas - när jag orkar och hinner!

På söndag blir det 40 grader varmt enligt prognosen...

2010-02-05 @ 12:29:42
URL: http://strandrosen.blogg.se/
Postat av: Barbro

Hej!! så himla mysigt ni fått och har det...vilket underbart liv med grönska och blommor till skillnad mot här..iskallt pinande blåst och fortfarande snö som vräker ner...Fy!! vad jag är trött på denna vinter!! Se de fina bilderna från Thailand värmer och ger hopp om bättre tider..Tack!! Kram från Laxne!

2010-02-20 @ 12:05:19
Postat av: Christina

Hej Rigmor!

Vilken bra säljare du är för Bang Saen och Scandinavian Village. Toppenfina bilder du tagit.

Jag har nu varit hemma i Sverige 3 veckor men saknar Bang Saen jätte mycket. Men det blir ju fler gånger. Ha de Bra!!

Hälsar Christina/kompis med Barbro

2010-04-09 @ 14:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0