Grodor, frukter - och blommor



Våra hyresgäster, de tre grodorna, brukar titta ut ur sina "hus", när
jag vattnar i trädgården.
De njuter av vattenstrålarna och är ganska orädda.
Här har jag lyckats fånga den ena på bild...




...och här är den andra. Den tredje och minsta grodan, låg förmodligen
och sov - eller så var den ute på äventyr.




Det vackra brödfruktträdet vid poolen utanför vår trädgård...




...och en något omogen brödfrukt i närbild. De är jättetunga, när de dunsar
 ner på marken, så det gäller att inte sitta under trädet! Vår trädgårdsmästare
brukar dock sitta där ibland, dela en brödfrukt, gröpa ur innehållet och äta med
välbehag. Jag har inte prövar - än...


Här ser vi ett papayaträd, det ser mycket lustigt ut med sin kala raka stam
och så frukterna alldeles i toppen!




Och så till sist en kokospalm med frukter. Dessa får i allmänhet inte sitta
kvar tills de blir mogna - trädgårdsmästaren skär ner dem, så att vi boende 
ska slippa få hjärnskakning - eller ännu värre...




Vackra blommor överallt...




..och den mest skräpiga av dem: bougainvillan.
Men visst är den bedövande vacker!




Till sist en suddig rosa skönhet - det blåste kraftigt, när jag fotade,
därav suddigheten!



Kommentarer
Postat av: Nickan

Måste medge, att de ser ganska gulliga ut, grodorna, när de tittar ut ur sina hål! Bara de inte kommer in så...

Vilka fantastiska fruktträd och blommor ni har! Jag skulle gärna pröva en brödfrukt!

Kraaam, Nickan

2010-03-26 @ 12:05:52
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: paula

hej moster!



det ser så otroligt vackert ut där ni bor! njuuuuut av varje sekund!! här hemma har våren börjat kämpa mot vintern så smått och jag har idag putsat alla fönster, det kändes vårigt om nåt!

stora kramar!!

2010-03-27 @ 11:37:57
Postat av: Björn

Haha vilka urgulliga grodor!

Ses snart! Kram

2010-03-29 @ 21:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0