Ormen i paradiset



Visst bor vi i paradiset - men det finns även giftiga ormar här, flera dussintals!

Idag fick vi oväntat ( och ovälkommet) besök av en otäcking, som smet in i huset, precis som
vi kom hem för att äta lunch.
Den var en och en halv meter lång och gråsvart på ovandelen, vit under.
Vi tillkallade omedelbart vakter (dvs S-G, jag var upptagen med att skrika),
som gick in i huset med långa pinnar, lyfte på kuddar, tittade under sängar,
lyste med ficklampa, men ormen var borta.

Över min döda kropp skulle de lämna vår bostad utan att ha hittat ormen!
Jag hade redan förvissat mig om, att få flytta in hos några vänner, som
bodde högre upp...

Till slut fann de ormen under S-G:s golfbag, de piskade ihjäl den så blodet
stänkte och bar sedan ut en blödande ur huset, medan det fortfarande ryckte i "svansen".

HU!!!

Innan jag gick in i vårt besudlade hem, fick städerskan våttorka golven och terassen.
Och 20 minuter senare,hade vi fått uppsatt en myggdörr. Aldrig mera öppen dörr!

Ovan en orchidée, som jag inhandlat i veckan...




...tillsammans med dessa: bambu och kroton.
Blomförråden måste ständigt fyllas på av två anledningar:
Antingen vattnar jag ihjäl stackarna eller föder ihjäl dem.




Här sitter det "avspända" paret några ormtimmar senare, när det var
dags för konsert med middag i vår restaurang.




Vi serverades en delikat middag (fast jag hade ingen aptit)..




...och alla verkade glada och avspända - närmast några av våra allra
bästa vänner härnere; Janne och Monika.




Christer Persson(f.d. Svaneholmskrögaren) introducerade sina operavänner...




Carry och Petra, som sjöng, så att man fick ståpäls!!
De började med "Blommande sköna dalar" så att jag riktigt stormlängtade
efter våren därhemma och slutade (efter många fantastiska bravurnummer)
med "Idas sommarvisa".
Har aldrig hört dessa sånger så ljuvligt besjungna av en sopran och en baryton!

Fick mig att glömma ormen i paradiset en lite stund....



 

Kommentarer
Postat av: Nickan

Bara synd att du inte lyckades fota besten! Men usch, vilken upplevelse... Kan ni vara snälla och utrota dem tills vi kommer?

Annars verkar ni festa som vanligt... men trevligt med en svensk musikafton!

Vi ses snart, kramar, syrran!

2010-11-08 @ 22:16:19
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Carry Persson

Tack för den komplimangen.

Tänk att man kan sjunga så att du glömmer ormen i Paradiset.

Glada hälsningar från Schweiz och

Petra & Carry P.

2011-06-07 @ 16:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0