Nedräkningen börjar..



Ser det ut som om vi skulle kunna flytta in i det här Skatboet om bara
några veckor?
Jaså, inte det?
Men det ska vi....hu!

Här river gubbarna ner den gamla panelen för brinnande livet och sätter
upp isolering minst lika fort.

Så undan går det - när de väl är på plats!




Detta är framsidan på huset, naket, skyddslöst och avskalat.
Känns som det gör ont någonstans...




Vår flitige elektriker, Micke, håller på att koppla in och förbereda för
tillbyggnaden, som ska påbörjas inom kort.
Hoppas jag...




Inomhus har det också hänt en del - gästtoaletten har kaklats och fogats
på väggarna, toaletten är på plats och vasken.
Nu fattas bara spegeln med ljusramp och fogning av golv,  nytt fönster
 - och lite städning.




I köksdelen har man öppnat upp för nya fönstret, bänkskiva och vask
är på plats...




...här i närmare studie.




Några spotlights i köket har också monterats, men mycket, mycket återstår...




...och här sitter jag och begrundar detta faktum.

Är det någon som har en husvagn till låns...?

Kommentarer
Postat av: Nickan

Du är en riktig pessimist! Det går ju jättefort framåt, med den här takten kan ni flytta in nästa vecka, oops, det ska ni ju nästan...

Det är i alla fall isolerat och gipsat på hela västersidan! Dom jobbade länge!

Vi ses, kram!

2011-06-21 @ 18:38:46
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Wow, det har ju hänt massor!!!

2011-06-21 @ 19:12:53
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Paula

Men! Så fint det blir! Och jag håller med mor min, det händer ju supermycket på kort tid! Jätteroligt att få se, längtar redan efter att komma ner och besöka igen! Bra smak ni har också, måste jag tillägga, kommer bli kanon!

Kram!

2011-06-21 @ 23:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0