Catwalk!



På Internationella Kvinnodagen den 8 mars 2011 var vi åtta stycken
modiga damer/kvinnor/tjejer, som ställde upp och visade kläder här
på Scandinavian Village.

Kläderna kom från Marisa Baratelli i Bangkok, där Agneta Békássi
de Békas och Annika Jonasson är anställda, och dessa duktiga
kvinnor hjälpte oss att prova ut lämpliga plagg för visningen.

Det var nervöst! 

Vi höll till i vårt gym på SV och här kommer jag i en vacker tvådelad
sidenklänning (som jag sedan faktiskt köpte!)

Men - vi tar det från början:




Här har vi Agneta Békássi, en fantastiskt trevlig tjej, lugn och strukturerad
i det kaos, som lätt blir, när ett antal tjejer ska prova kläder
under tidspress- och i denna tropiska värme!




Några av kreationerna, alla förödande vackra och originella....




...och här provas det för fulla muggar!




Kari, vårt absoluta sminkproffs, fick många av oss tjejer att se (ännu)
snyggare ut - med små medel! 
Här sitter Nilla och får en jättesnygg frisyr!




Så här snygg blev Nilla iklädd ett av sina visningsplagg.
I bakgrunden Birgitta.




Christer och Mare, som jobbat mycket bakom kulisserna, för att detta
event skulle bli av.

Det blev så bra!!




Dags för catwalken - den snygga skjorta/jacka som jag bär, gick fort åt!




Anki i läcker turkos blus med roliga ärmuppslag (svarta) och skärp....




..och sprudlande Anna i blus/skjorta som är vändbar och lika vacker på
båda sidor.
Det är Anna också!




Kari i kulisserna betraktar sina av sig välsminkade skönheter....




Snygga Nilla ( och den snygga blusen köpte hon förstås!)....




..Sylvia i ärtig limegrön blus/skjorta....




..och jag i en rosa dröm - dock något för lång...




...Rose-Marie i en härlig, vändbar/användbar skjorta....




...och Karin i en ljus, mycket feminin blus....




....Nilla i fräsch skjortblusklänning...




...och Sylvia i läcker frisyr och cocktailklänning.




Närbild på min fina "brudklänning" - dvs den jag tänker ha, när/om någon
av mina söner behagar gifta sig - men det lär nog dröja, så det gäller att
behålla midjemåttet ett bra tag till...




Ännu en tjusig "cocktailklänning" buren av Karin...




..och "den lilla svarta", alltid användbar och snygg, som här på Anki.




Anna i lysande blått.....




..Nilla i sobert svart....




....och Sylvia i en svart och gul klänning med matchande väska.




Birgitta i en rödglänsande, kort festklänning...




...och Anki har en ljuvlig, broderad dress i turkos och mörkblått.




Elegant lång sidendress och dess uppbärare: lika eleganta Karin.




Nilla i effektfullt svart....




...och mitt vackra brunskimrande fodral bakifrån....




...och framifrån - den var verkligen vacker - en färg som jag faktiskt
 aldrig tidigare burit.




Flera vansinnigt vackra, långa kreationer: här Karin i ljust turkos...




Vilken blåsa! Sylvia bär upp den med elegans!




Ännu en supersnygg festklänning - för Anna...




...för att inte tala om Nillas romantiska blåsa! Underbar!




Och Birgittas ärtiga fodral - perfekt för en smokingmiddag!




Till sist: "ormen", dvs en parad med alla mannekängerna i sina festblåsor.




Ett mycket lyckat event, denna internationella kvinnodag, medan åskan
mullrade och regnet forsade ner utanför fönstren.


TACK Mare och Agneta och alla ni andra!






Kommentarer
Postat av: Nickan

Milde himmel, så mycket kläder! Det var tur att ni var många! Jättefin bröllopsklänning du köpte; hoppas, att du snart får nytta av den...

Tänk, att det åskar och regnar idag igen!

Ha det nu så skönt och hoppas att det blir litet svalare hos er!

Kram, Nickan

2011-03-08 @ 17:31:53
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Oj vad fina ni var!!

2011-03-08 @ 18:18:57
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Aggie

Vilken elegans och så en ny karriär! Du är ju som gjord för detta, det ser jag, väldigt tjusig som modell.

Agneta kram

2011-03-08 @ 23:19:01
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Anne-Lie

Hej!

Vad roligt att du tittade in på min blogg och att du vill vara med i min utlottning.

Monika (Tjernhus) är en underbar människa som jag lärt känna genom våra bloggar. Kanske kan få samma fina kontakt med dig också.

Min dotter var på Asienresa förra våren, då besökte hon bla. Thailand.

//Anne-Lie

2011-03-09 @ 14:20:08
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Paula

Jag hoppas verkligen att jag är lika snygg som du är, när jag är i din ålder! WOW!

2011-03-10 @ 15:37:24
Postat av: Annika

Ja, det var en verkligen en lyckad dag....du och de andra vackra mannekängerna visade ju upp kläderna som om ni aldrig gjort annat. Jag var glad över att jag fick sälja så mycket Häng-på-galgar och sprida lite om mitt projekt i Bangkoks slum. Hoppas detta blir ett återkommande arrangemang.

2011-03-19 @ 10:59:25
URL: http://50ibkk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0