Sista bilderna....



...på vårt blommande paradis i Thailand.
Om tre dagar lämnar vi för alltid vårt hem i BangSaen och flyger mot
våren i Skåne.




Jag gick därför runt området idag på förmiddagen och fotade ett minimalt
urval av all den blomsterprakt, som finns här.
Denna hibiscus har många släktingar i olika färger.




Vårt eget "bonsai-träd" har vackra snödroppsliknande blommor.




Det vackra gullregnträdet (?) växer på baksidan av vårt hus.




Och så alla dessa underbara blommande träd med vita eller rosa blomklasar.
Påminner om magnolier i "konsistensen".




Spröda, fantasieggande blommor....




...och mera kraftfulla och färgstarka buskblommor (papegojblomma?).




Häckar....




...mera häckar i olika lysande röda nyanser...




..och bougainvilla precis överallt, oemotståndligt vacker, men skräpig
 - vi har själva fyra buskar och de har gett mig både arbete och ond rygg!




Yvonnes blåa passionsfruktblomma...




...och likaledes blåa näckros får avsluta blomsterparaden.




Till sist: avskedsmiddagarna med våra vänner avlöser varandra så här på sluttampen.
Här har vi bjudit ut Åke (som jobbat på SV) och hans sambo Lek ( som jobbar på SV)
på en mysig restaurang i Sriracha ute på en pir i havet: Seaside heter stället och
har mycket god thaimat!




Det strävsamma gamla paret - som inom kort lämnat Thailand för nya
spännande äventyr!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Whao! Det är inte klokt, sådana fantastiska blommor det finns! Man kan nästan inte tro att dom finns i verkligheten! Det är precis som sådana där färgstarka tropiska fiskar man ser på TV...



Ja, nu är det alldeles strax slut på ert Thailandsäventyr. Litet vemodigt, det förstår jag! Men ni är välkomna hem till de nya spännande äventyren!

Vi ses - snart!

Kramar!

2011-03-27 @ 11:10:14
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie

Fantastiskt fina blommor. Välkomna till Sverige.

//Anne-Lie

2011-03-27 @ 21:49:02
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Aggie

Vackra blommor och vackra träd! Men när ni kommer tillbaka till Sverige blir det som vackrast här också!

Välkomna tillbaka, flyg förösiktigt!

Aggie kram

2011-03-28 @ 21:29:21
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Ankie Lundberg

Bravo Rigmor, nu har du berikat mig igen, underbara bilder som faktiskt får mig att längta tillbaka.

Men jag får vänta till oktober.Restaurangen på piren är suverän.

Kram och hälsa min lunchkompis

2011-04-02 @ 18:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0