Vinter

Den andra advent 2012 kom med ett omfattande snöoväder. Man utfärdade klass 2 varning för sydvästra
Skåne, alltså där vi bor.
Själv höll jag mig inne, förutom alla "kiss-och-bajs-turer" med lilla Hampe.
OK, Husse var bättre på det än jag....
 
 
Hampe verkade gilla snön, vilket var en positiv överraskning, eftersom vi har ett antal vintermånader
framför oss.
Vi har satt ljusslingor på vår fram- och baksida, för att lysa upp i vintermörkret.
 
 
Det snöade och snöade....
 
 
...men inomhus eldade vi brasa och hade det varmt och skönt.
 
Jag är mycket förtjust i "Lucia-julstaken" som jag fick på min 35-årsdag av min kära
syster och svåger och min lilla mamma. Det har gått några år sedan dess - ja, inte
SÅ många - men ljusstaken gläder mig fortfarande varje jul.
 
 
En riktig vinterskog utanför fönstret...
 
....men innanför blommar Amaryllis...
 
....och Julstjärna.
 
 
Hampus gillar att ligga på ryggstödet i soffan och titta ut, tillsammans med Husse....
 
 
....men helst i mattes famn i fåtöljen.
 
Och livet i Skatboet har plötsligt fått en ny dimension. Livet med en liten tax.

Kommentarer
Postat av: Nickan

Snö är, som jag brukar säga, bäst på bild! Det ser verkligen vackert ut på dina bilder och framför att mysigt inomhus!
och lilla Hampe är så fotogenique!
Vi ses, kram/storasyster

2012-12-10 @ 12:20:19
URL: http://tjernhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0