En dag på stranden....



...slutade abrupt med hällregn och åskmuller!

Men jag hann plåta det här vidundret med tusen taggar och uppblåst kropp.




Vad det är för sorts "firre" har jag ingen aning om, men jag skulle de-
finitivt inte vilja möta den ute i vattnet - än mindre trampa på den!




Som sagt: knappt hade vi hunnit sträcka ut oss i solstolarna och
plocka fram bok ( Rigmor) och öl ( S-G) förrän de första regndropparna
föll.




Regnet och mullret tilltog och alla runt stranden tog skydd under
presenningar eller....




...parasoller!

Men bada hann vi!
Vi skulade någon timme, men begav oss sedan hemåt i duggregn till 
varm dusch och kall lunch.

Snart ger vi oss av igen, till apotek (alltid några krämpor att behandla...)
och massage - och middag.

Kommentarer
Postat av: Nickan

Herregud, vilket monster! Hur stor var den?

Det ser ju ut som den har ögon, näsa och mun...

Ja, blöta blev ni väl, men knappast kalla?

Det hade ni blivit här! Svinkallt idag!

Kram!

2012-02-02 @ 12:34:04
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, det är ju en blåsfisk! Vad häftigt, jag har aldrig sett en levande! De blåser upp sig sådär vid fara, det roliga är att vissa fyller sig med vatten, och vissa med luft! De är dessutom väldigt giftiga för människor, så man ska akta sig för dem av mer än ett skäl...



I Japan är det dock en riktig delikatess, som bara får tillagas av specialutbildade kockar, men trots det förekommer dödsfall. Skulle inte våga äta den tror jag... På vårt sushiställe i sjöstan hänger en sån, fast död. :)



Kram!

2012-02-03 @ 10:47:42
Postat av: Paula

Haha, det är ju en blåsfisk! Vad häftigt, jag har aldrig sett en levande! De blåser upp sig sådär vid fara, det roliga är att vissa fyller sig med vatten, och vissa med luft! De är dessutom väldigt giftiga för människor, så man ska akta sig för dem av mer än ett skäl...



I Japan är det dock en riktig delikatess, som bara får tillagas av specialutbildade kockar, men trots det förekommer dödsfall. Skulle inte våga äta den tror jag... På vårt sushiställe i sjöstan hänger en sån, fast död. :)



Kram!

2012-02-03 @ 10:47:57
URL: http://paulaplink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0