Vardag/Söndag...



...ter sig ganska lika för oss i BangSaen, men för thailändarna är det stor
skillnad: på söndagarna är kommersen längs strandpromenaden på topp
och många Bangkokbor åker hit för att bada och ha picnic.

Picnic gillar thailandarna i högsta grad, det är bara att slå sig ner på en
filt och värma grillen/ sätta på fotogenköket och duka upp.
Hela familjen är samlad, från farmor i rullstol till minsta telning.
Man äter och äter och äter.
Dessemellan dricker man whisky utspädd med vatten.

Vi tog oss en långpromenad denna söndag (29 feb), men fick "tanka"
iskaffe efter en kvart - värmen var fruktansvärt tryckande!




Här sitter några familjer i palmernas skugga och låter sig väl smaka.
Man äter i timmar....




..och spelar gärna gitarr mellan tuggorna och whiskyn.




Kommersen i full gång!




Dags att vila benen före promenaden hem - som synes kör jag
fortfarande med "Hallux-Valgus"- skon.

Vilken tur att jag tog den med!




Så här ser vårt nuvarande hem ut från utsidan...




...och min gubbe med den ständigt medföljande ryggsäcken på våra
promenader.




Vi brukar ta en stund vid vår lilla pool efter våra utflykter - inte
världens roligast plats, men skönt att den finns.
Jag tar 6-7 simtag från kant till kant...

Kortet taget av gubben från vår balkong!




Vår strand är inte heller nycket att hurra för - man får slåss mot
plastpåsar och kycklingben i vattnet - men snart väntar skönare stränder
nere i Rayong . det här får duga tills dess.

Obs: jag äter färsk ananas....mmm.

Kommentarer
Postat av: Nickan

Duktigt att ni orkar promenera i den värmen! Det ser så skönt ut på bilderna men jag minns hur varmt det var... Men havsbad, även med plastpåsar och kycklingben, vore fantastiskt skönt! Mysigt också med pool så nära!

Här har det varit minusgrader i nästan 2 veckor nu och havet på Öresundssidan börjar frysa till!



Sv: Du har rätt om mina favoritsysselsättningar; jag tänkte på vintern, men även där är ju umgänget med nära och kära, inklusive syster, en favorit!

Vi hörs, hälsa, kram!



2012-01-29 @ 10:41:26
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0