Kämpinge Open



Varje sommar sedan 2005 har Kämpinge Open gått av stapeln.
Det är delar av det "gamla" Kämpingegänget som spelar golf och tävlar
om "fina" pokaler och inte minst äran, både på dam- och herrsidan.

I år var det vår tur att ordna med prisutdelning och middag på kvällen
efter tävlingen.

Här förbereder jag för skumpa och prisutdelning.




S-G var - i egenskap av värd - prisutdelare.
Fast första pris i Herrklassen kammade han själv hem...




Så andrapristagaren i Herrklassen - Leif - fick dela ut förstapriset.




Kerstin och jag njuter av kvällssolen..




...och Leif och Sess väntar på resultaten.




Marianne kom tvåa i damklassen...




...och Sessi kom etta och fick välja ett pris från "prisbordet" - utöver
"vinst-trofén"!




Marianne hämtar sitt andrapris...




...och Bengt sitt bronspris.

Efter prisutdelning och skumpa vankades det middag (Boeuf Bourguignon)
och efterrätt (Cheesecake med jordgubbar) och så såg vi Sveriges sista
match i fotbolls-EM, som slutade med 2-0 till Sverige över Frankrike.

En jättemysig kväll med gamla goda vänner!


Till sist:


Min Svärmorstunga - eller Bajonettlilja som den egentligen heter - uppför
sig konstigt, enligt mitt förmenande: den slår ut sina små halvvissna knoppar
varje kväll/natt till små spretiga vita blommor och dessa doftar så starkt, att
jag måste placera växten i ett annat rum, än det jag befinner mig i.

Varje kväll likadant!




Konstigt eller inte - det är i alla fall ganska fascinerande!


Allra, allra sist:


En bild på min gubbe på vår altan på ÅRETS LJUSASTE DAG den 20 juni
2012.

Juninatt blir aldrig av
liknar mest en daggig dag.
Slöjlikt lyfter sig dess skymning
och bärs bort på ljusa hav.....

Kommentarer
Postat av: Nickan

En trevlig kväll, ser det ut som!

Och din bajonettlilja är verkligen fascinerande...

Ses, kram/N

2012-06-21 @ 12:04:08
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0