Svens begravning



Den 4 maj 2012 begravdes min svåger Sven, som jag
känt i nästan 60 år.
Han kom in i mitt liv, då jag var 8 år och har funnits där till och från
sedan dess.
Han var gift med min syster Eva och när hon gick bort 2008, träffade
han - i sorgegruppen - sin nästa hustru, Yvonne, som han var gift med
väldigt kort tid, innan han gick bort i en svår blodsjukdom.

Jag saknar dig Sven!

Bilden ovan är tagen midsommar 2010, då vi bodde på Falsterbovägen
i Höllviken. Med på bilden - förutom Sven - är min kusinfru Anna.




Yvonnes underbara hjärta till sin man med texten...








Vår bukett med riddarsporrar, brudslöja och vita rosor.




En underbar bukett, helt i vitt från Yvonnes son Adam med fru...



...och en annan vacker blomsteruppsättning från kusinerna i Stockholm.




"Tack för alla glada stunder" skriver Svens vän veterinären från
Djursjukhuset i Hässleholm.




Underbar bukett i gult och vitt....




...och dito i vitt och orange.




Till sist en översiktsbild.

Sven ska vila i Minneslunden vid Stora Hammars kyrka i Höllviken.

Begravningsakten ägde rum i Rängs kyrka, kistan var dekorerad med svenska
flaggan, Svens majorsuniformsmössa, FN-hjälm och en sabel.

Det spelades trumpetsolo, bland annat Skånska Dragonregementets paradmarsch
utöver många vackra psalmer och visor på orgel.

En vacker, personlig och stämningsfull begravning.

Kommentarer
Postat av: Paula Lindström

Åh så fint Rig. Visst är han saknad allt. Ledsen att jag inte kunde vara med idag.

Kram!

2012-05-05 @ 21:16:22
URL: http://paulaplink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0