Äntligen...

...blommar min hibiskus. 
Har väntat hela sommaren, men så här i slutet av september, slog den äntligen ut. Full
av knoppar, så det kan bli en lång, blommande höst!
 
 
Annars är plommonen (över)mogna och...
 
 
...ljungen blommar fortfarande, liksom...
 
 
...den vackra vita höstanemonen...
 
...som blivit en 1,5 meter hög och frodig buske.
 
Den rosa höstanemonen är betydligt lägre, men ack så vacker den med!
 
Olvonets kritvita blommor är också ljuvliga och bara fortsätter att slå ut...
 
...och syrenhortensian har blommat i över en månad, kanske två.
 
Jag är glad över att den lilla lönnplantan, som jag fick av syrran har klarat sig och växt till sig
i sommar. Den samsas med ljungen vid p-platsen.
 
 
Rabatten invid huset var jag länge missnöjd med - tills jag kom på, att jag kunde
"stenlägga den", dvs lägga strandstenar runt plantorna.
Blev jag nöjd med!
 
 
Till slut: Hampe fick besök av sina kompisar, Saga och Wilma och de hade kul både
ute och inne.
Vi stängde dörren ibland, då de rusade in och ut med leriga tassar hela tiden.
Men det gick inte så länge:
" Hallå! Vi vill in nu!"

Kommentarer
Postat av: Nickan

Märkligt med din hibiskus...min är ju överblommad för länge sedan! Måste vara olika sorter!
Så mycket du har som blommar än! Dina höstanemoner är ju makalösa!
Och syrenhortensian, som blommat så länge!
Vi ses, kram!

2013-09-25 @ 20:30:09
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Aggie

Vilken blomning!
Och nu har jag scrollat igenom tidigare inlägg och vilken härlig resa ni gjort till Italien, jag lägger alla bilder på minnet (eller ja, jag försöker ju, bara förstås), det är som den bästa reseguide! Måste vara ljuvligt att bara se så vackra saker hela tiden!
Aggie kram

2013-10-10 @ 10:19:23
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0